tirsdag den 5. marts 2013

Nye kroge til jigs

Team YO-HO har været ude og teste et par af mine jig hoveder med en Gami 604 krog og en håndfuld af mine hjemmestøbte gummihaler. Kroge er hjemtaget fra USA, tynde og syleskarpe i størrelsen 8/0 som er den største jeg har fundet endnu. Min egen oplevelse med disse kroge er at jeg har været forskånet for fejlhug, hvilket Per også oplevede. Nu er der flere venner og bekendte der gerne vil lære at lave disse gummihaler, så det ender nok med at vi lige låner værkstedet en søndag hos Bøge og så må jeg afholde et kursus :-)

5 kommentarer:

  1. Hej Claus.
    Jeg har planer om at støbe nogle store havjigs, men kan ikke finde kroge der er store nok. Jeg ved ikke hvad størrelsen skal hedde, men jeg har nogle eksisterende jigs og her er krogene omkring 12-14 cm lange og fra øje til ryg er de cirka 2,5cm. Er du stødt på så store kroge nogle steder?

    SvarSlet
  2. Hej Kristian, sorry, har først set di indlæg her til aften.
    Nej, desværre, de største kroge jeg har fået fat i til nu er Gamakatzu jig rb super long str.18/0, de er 10 cm lange og 19 mm fra øje til ryg. Synes ikke krogbøjningen er stor nok i forhold til størrelsen og de er temmelig dyre pr.stk. I øjeblikket leder jeg efter store agnkroge i den størrelse og så må jeg støbe øjet i hovedet i stedet.

    SvarSlet
  3. Hej Claus
    Hvad er opskriften på den meget blanke gummi på http://4.bp.blogspot.com/-HgsA5fR_bJA/UTZyaOvsBlI/AAAAAAAAA80/2ERj7POJ7m4/s1600/jigs+45+gram.jpg

    vil så bestille det jeg skal bruge på bleigussformen

    Er ude på at lave en model der er så blank sølv som mulige


    Den her form er det en købe en ? kan godt lide det design (er den god?)

    http://4.bp.blogspot.com/-wGpgV0-A-58/UXtnpvt3X3I/AAAAAAAAA_s/EE3z3IA48xw/s1600/hale.jpg

    Mvh
    Rigo/Odense

    SvarSlet
  4. De fleste af mine farver er fra Bright Bait, http://shop.brightbaits.com/index.php/liquid-plastic-colors/sparkling-additive-metalic-grey.html
    Formen er hjemmelavet som de fleste af dem jeg har er, har et par enkelte købeforme som alle har skuffet.

    SvarSlet
  5. tak claus, jeg har lige bestil en pakke, og overså der var noget der hed additive-metalic .. nu er jeg på krogjagt , jeg tror jeg vil støbe kroge ind med det samme...

    SvarSlet